نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب های رایج در اینورترها چیست؟ چگونه می توان بین خطاهای اصلی و جزئی تفاوت قائل شد؟ بیایید عیب یابی اینورتر و روش برای اصلاح را بررسی کنیم.

عیب یابی اینورتر

عیب یابی اینورتر و تشخیص شکست سنگین و شکست سبک

برای عیب یابی اینورتر در صورت بروز خطای جزئی، سیستم یک سیگنال هشدار صادر می کند و نشانگر خطا چشمک می زند. در صورت بروز خطای قابل توجه، سیستم یک نشانگر خطا صادر می کند و نشانگر خطا روشن می ماند.

همزمان دستور قطع ولتاژ بالا و جلوگیری از وصل مجدد آن صادر می شود. اطلاعات خطا و فرمان قطع ولتاژ بالا برای مراجعات بعدی ثبت خواهد شد. وضعیت خطای شدید پاک نخواهد شد و نشانگر خطا و فرمان قطع ولتاژ بالا به قوت خود باقی خواهد ماند.

عیب یابی اینورتر و ایرادات جزئی

ایرادات جزئی عبارتند از: هشدار گرمای بیش از حد ترانسفورماتور، هشدار گرمای بیش از حد کابینت، باز شدن درب کابینت، بای پس واحد. این سیستم سوابق خطاهای جزئی را ذخیره نمی کند، فقط نشانگر خطا را نمایش می دهد. پس از رفع عیب، آلارم به طور خودکار پاک می شود. اگر در حین کار اینورتر هشدار خطای جزئی رخ دهد، سیستم خاموش نمی شود. اگر یک هشدار خطای جزئی در حین خاموش شدن رخ دهد، اینورتر همچنان می تواند به طور عادی راه اندازی شود.

عیب یابی اینورتر و خطاهای سنگین

برای عیب یابی اینورتر هنگامی که خطاهای زیر در سیستم رخ می دهد، به عنوان خطای اصلی در نظر گرفته می شوند و نوع خطای اصلی در گوشه سمت چپ بالای مانیتور نمایش داده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش پشتیبان گیری باتری اینورتر

این عیب ها شامل خطاهای خارجی، گرمای بیش از حد ترانسفورماتور، گرمای بیش از حد دمای کابینت، خطاهای واحد، جریان بیش از حد اینورتر، افت توان ولتاژ بالا، خرابی برد رابط، خرابی ارتباط کنترلر، خرابی ارتباط برد رابط، اضافه بار موتور، خطای پارامتر و خرابی برد اصلی است. عیوب دستگاه شامل خرابی فیوز، گرمای بیش از حد واحد، خرابی درایو، خرابی فیبر و ولتاژ بیش از حد واحد است.

برای خطاهای خارجی، قبل از بازنشانی سیستم و بازگشت به عملکرد عادی، باید حالت شکست ولتاژ بالا (دکمه درب کابینت یا تماس خارجی) پاک شود.

برای خطاهای عمده به غیر از خطاهای خارجی، بازنشانی مستقیم سیستم می‌تواند عملکرد عادی را بازیابی کند، اما قبل از روشن کردن مجدد باید علت اصلی خطا شناسایی شود. ایرادات واحد فقط زمانی قابل تشخیص است که برق ولتاژ بالا بازیابی شود.

اگر تشخیص عیب دشوار است و مشخص نیست که آیا می توان ولتاژ بالای ثانویه را اعمال کرد، لطفاً با سازنده مشورت کنید.

توجه: اینورتر را دو بار بدون شناسایی علت خرابی روشن نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب جدی به اینورتر شود.

روشن بودن هشدار های دمای بیش از حد

برای عیب یابی اینورتر هشدار دمای بیش از حد ترانسفورماتور زمانی فعال می شود که دمای اندازه گیری شده توسط ترموستات ترانسفورماتور از دمای هشدار تنظیم شده خود بیشتر شود (که به طور پیش فرض روی 100 درجه تنظیم شده است). سپس ترموستات یک هشدار دمای بیش از حد را فعال می کند که منجر به بسته شدن تماس می شود.

بررسی کنید که فن بالای سر یا زیر کابینت ترانسفورماتور به درستی کار می کند (اگر فن زیر کابینتی به درستی کار نمی کند، ممکن است تفاوت دما بین سه فاز زیاد باشد).

  • مقاومت دما به درستی اندازه گیری می شود (بدون شکستگی سیم، تماس ضعیف با شاخه های خط، در صورت تماس ضعیف، مقدار دما بالا خواهد بود).
  • این که آیا فیلتر مسدود شده است یا خیر (یک کاغذ A4 بردارید و آن را روی فیلتر قرار دهید تا ببینید آیا می تواند جذب شود، در غیر این صورت فیلتر باید تمیز شود).
  • آیا اینورتر فرکانس تحت بار اضافی طولانی مدت کار می کند.
  • این که آیا دمای محیط خیلی بالا باشد (دمای محیط باید کمتر از 45 درجه سانتیگراد باشد، در غیر این صورت تهویه بهتر مورد نیاز است).
  • آیا سوئیچ فن و کنتاکتور نصب شده در قسمت جلوی پایین کابینت ترانسفورماتور جدا شده اند یا خیر.
  • آیا مدار کنترل و حفاظت فن کابینت ترانسفورماتور درست است؟
این مطلب را از دست ندهید   بارگیری در اینورتر

بیشتر بدانید: دلایل نیاز باتری اینورتر به آب مقطر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =