نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگرچه ظاهر اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستوری فرکانس وارونگی را تا سطح 20 کیلوهرتز افزایش داده است که منجر به بهبود راندمان و کاهش حجم و وزن می شود، اما آنها از خرابی ثانویه رنج می برند و به درایو جریان زیادی نیاز دارند (نوع کنترل جریان). این متعلق به نوع کنترل ولتاژ است که به عنوان اینورتر جوشکاری قوس کنترل ولتاژ شناخته می شود که معمولاً به عنوان اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستور اثر میدان (MOSFET) شناخته می شود. برای دستیابی به کنترل سوئیچینگ ترانزیستورهای اثر میدان قدرت فقط ولتاژ محرک کنترل و جریان لحظه ای کوچک مورد نیاز است و سرعت سوئیچینگ بدون خرابی ثانویه سریعتر است.

اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستوری

اجزای اصلی اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستوری

اجزای اصلی و اصول اولیه اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستوری ماسفت مشابه اینورترهای نوع ترانزیستوری است. همچنین از روش تنظیم “مدولاسیون عرض پالس با فرکانس ثابت (PWM)” استفاده می کند. فرکانس اینورتر اینورتر نوع ترانزیستوری به طور کلی در حدود 20 کیلوهرتز ثابت است، در حالی که اینورتر نوع ماسفت معمولا از 40 تا 50 کیلوهرتز استفاده می کند، اما فرکانس های بالاتر از 50 کیلوهرتز نیز وجود دارد.

روش‌های اکتساب ویژگی‌های خارجی و ویژگی‌های تنظیم (تنظیم پارامتر تنظیمی) نیز با کنترل تغییر (تنظیم) عرض پالس محرک، از جمله مدولاسیون فرکانس پایین شکل موج پالس خروجی به دست می‌آید.

علاوه بر این، مدار فیلتر یکسو کننده ورودی، انواع اصلی مدار اصلی اینورتر، مدار فیلتر خروجی، مدار کنترل حلقه بسته با بازخورد و اصل آن، همه اساساً یکسان هستند. در اینجا بیشتر توضیح داده نخواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات خروجی الکتریکی اینورترهای جوشکاری قوس الکتریکی

ویژگی های اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستوری ماسفت

ویژگی‌های استفاده از ترانزیستور اثر میدانی (MOSFET) به عنوان سوئیچ برق الکترونیکی تحلیل می‌شود. ماسفت در مقایسه با ترانزیستور، مزایا و ویژگی های برجسته زیر را به اینورتر جوش قوس الکتریکی می دهد:

(1) قدرت کنترل بسیار کم: MOSFET دارای مقاومت ورودی DC بالای منبع دروازه است و کنترل ولتاژ اتخاذ می شود. از منظر کوپلینگ برق، اینورتر جوش قوس الکتریکی ماسفت را می توان به طور مستقیم توسط یک میکرو کامپیوتر از طریق رابط های A/D و D/A کنترل کرد و مدار کنترل را ساده کرد، که به دنبال مدارهای کنترل مدرن است.

(2) محدوده کار قابل اعتماد گسترده.

(3) زمان تعویض بسیار کوتاه.

(4) اجرای نسبتا آسان عملکرد موازی چند لوله: از آنجایی که ماسفت دارای ضریب دمایی مثبت است، عملیات موازی به مقاومت مشترک جریان سری نیاز ندارد.

طبقه بندی و کاربرد

اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ترانزیستوری قوس ماسفت را می توان بر اساس ویژگی های خارجی و همچنین انواع جریان متناوب DC، پالسی و مستطیلی موج مستطیلی طبقه بندی کرد.

این نوع اینورتر جوش قوس الکتریکی دارای اهمیت جهانی است، که می تواند نه تنها برای جوشکاری دستی میله های جوش قوس الکتریکی، جوشکاری با قوس تنگستن آرگون، جوشکاری محافظ گاز الکترود ذوب، جوشکاری قوس پلاسما و برش، بلکه برای جوشکاری با کارایی بالا و دقیق استفاده شود.

مانند جوشکاری مکانیزه، جوشکاری خودکار و جوشکاری رباتی، با به دست آوردن ویژگی های خارجی مختلف از طریق ولتاژ قوس الکتریکی، بازخورد جریان و نسبت های تطبیق.

علاوه بر این، عملکرد جوشکاری و چند کارکردی آن را می توان از طریق کنترل دیجیتال و هوشمند تا حد زیادی بهبود بخشید.

این مطلب را از دست ندهید   اینورترها و باتری میکرو

با توجه به توان محدود ماسفت معمولاً در موقعیت های کم و متوسط ​​به خصوص برای توان کم استفاده می شود. با افزایش فرکانس اینورتر به 100-200 کیلوهرتز، یک اینورتر جوش قوس الکتریکی 100A MOSFET را می توان تنها 3.4 کیلوگرم ساخت. این یک منبع تغذیه جوش قوس الکتریکی واقعاً جیبی است که شبیه یک اثر هنری به نظر می رسد.

بیشتر بدانید:آموزش تعمیر اینورتر برق

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =