نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم های انرژی خورشیدی از پنل های خورشیدی، اینورتر، باتری و یک متر تشکیل شده است. تا زمانی که سیستم فتوولتائیک خورشیدی به درستی نصب شود، دستگاه هایی با تعمیر و نگهداری کم باقی می مانند. الکتریسیته توسط پنل های خورشیدی تولید می شود در حالی که اینورترهای خورشیدی، الکتریسیته DC را به برق AC تبدیل می کنند تا برق لوازم خانگی را تامین کنند. اینورترها قطعات الکتریکی بیشتری نسبت به پنل های خورشیدی دارند و نسبت به حرارت و خرابی تجهیزات بسیار حساس تر هستند. در این مقاله به علت اصلی خرابی اینورترهای خورشیدی خواهیم پرداخت.

علت اصلی خرابی اینورترهای خورشیدی

علت اصلی خرابی اینورترهای خورشیدی و طول عمر

برای علت اصلی خرابی اینورترهای خورشیدی اینورترهای خورشیدی رشته ای دارای طول عمر 10-15 سال و میکرواینورترها می توانند 20-25 سال عمر کنند. اگرچه آنها برای چندین دهه دوام دارند، عوامل زیادی می توانند بر عملکرد اینورترها تأثیر بگذارند:

  • حرارت
  • نصب معیوب
  • رطوبت
  • نگهداری ضعیف

گرم شدن بیش از حد

قطعات الکتریکی نسبت به دما بسیار حساس هستند. اگر به حداکثر دمای عملیاتی برسد، ممکن است منجر به کاهش تولید برق شود. تمیز کردن فیلترهای گرد و غبار به طور منظم و اطمینان از جریان هوای باز اینورتر بسیار مهم است.

خطای شبکه

ولتاژ بالا یا پایین به دلیل خطای شبکه می تواند از کار اینورتر جلوگیری کند. برای جلوگیری از خرابی اینورتر به دلیل ولتاژ بالا می توان از کلیدهای مدار یا فیوزها استفاده کرد.

حداکثر توان ردیابی (MPPT)

برای علت اصلی خرابی اینورترهای خورشیدی پانل های خورشیدی ولتاژهای مختلفی تولید می کنند – مهم است که بدون توجه به سطوح مختلف ولتاژ، حداکثر بازده را به دست آوریم. الگوریتم های MPPT حداکثر توان را از پنل های خورشیدی استخراج می کنند. ردیاب MPPT به طور مداوم خود را تنظیم می کند تا پانل های خورشیدی را در حداکثر توان خود نگه دارد. اگر کاهش خروجی را تجربه می کنید، ممکن است به دلیل نقص در ماژول MPPT باشد.

این مطلب را از دست ندهید   8 مشکل نرم افزاری اینورتر

نصب معیوب

یکی از دلایل بسیار رایج خرابی در اینورتر خورشیدی، نصب معیوب است. اگر پنل های خورشیدی با ظرفیت اینورتر مطابقت نداشته باشند، اینورتر شما کارآمد نخواهد بود. به عنوان یک قانون کلی، ظرفیت پنل خورشیدی شما باید تا 133 درصد ظرفیت اینورتر باشد.

به عنوان مثال، اگر از یک پنل خورشیدی 4 کیلوواتی استفاده می کنید، ظرفیت اینورتر شما باید 3 کیلووات باشد. اگر از پنل خورشیدی 6 کیلوواتی استفاده می کنید، ظرفیت اینورتر شما باید 4.5 کیلو وات باشد. پنل های خورشیدی توانی را که برای آن در نظر گرفته شده تولید نمی کنند

کدهای خطا

برای علت اصلی خرابی اینورترهای خورشیدی اگر اینورتر شما به درستی کار نمی کند، ممکن است خطا را از طریق یک کد خطا نشان دهد. برای عیب یابی به دفترچه راهنمای اینورتر مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: 6دلیل رایج برای صداهای اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 20 =