نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اینورتر خورشیدی یک محصول الکترونیکی است و به دلیل محدودیت قطعات، عمر مفید آن محدود است. با این حال، بسیاری از اینورترها قبل از انقضای عمر مفید آسیب می بینند و عمر مفید واقعی کمتر از عمر سرویس تئوری طراحی شده است. عمر سرویس با کیفیت محصول و شرایط نصب، بهره برداری و نگهداری پس از دوره تعیین می شود. بنابراین، چگونه می توان عمر مفید اینورتر خورشیدی را بهبود بخشید؟ چه راه های برای افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی وجود دارد؟

افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی

افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی و دمای داخلی

برای افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی دما عامل مهمی است که می تواند عمر مفید اینورتر خورشیدی را تحت تاثیر قرار دهد و دمای بیش از حد بالا می تواند ویژگی و عمر مفید قطعه را کاهش دهد. تحقیقات مربوطه ثابت می کند که هر بار که دما به میزان 10 درجه افزایش مییابد، عمر خازن الکترولیتی 50 درصد کاهش و میزان خرابی ماژول قدرت دو برابر می شود.

اینورتر خورشیدی دستگاه تولید گرمایش است و ماژول برق، سلف، کلید، کابل و مدارهای دیگر آن گرما تولید می کند. این گرما باید در زمان دفع شود در غیر این صورت دمای هوا بیشتر میشود.

  • اینورتر برق خورشیدی باید در فضای تهویه قرار گیرد. اگر در یک مکان سرپوشیده نگهداری شود، فضای داخلی باید بیش از 10 برابر اندازه اینورتر باشد. نصب اگزوز فن ها و سایر دستگاه های مرتبط پیشنهاد میشود.
  • از نور مستقیم خورشید باید اجتناب شود. اگر اینورتر خورشیدی در یک مکان بیرونی نصب شده باشد، باید در امتداد دیوار یا زیر قاب نصب شود تا نور خورشید توسط سقف یا قطعه مسدود شود. در صورتی که اینورتر باید در مکانی خالی نصب شود، تابش آفتاب باید برای جلوگیری از باران یا نور خورشید اینورتر نصب شود.
  • اگر چند مجموعه از اینورترهای روی شبکه با هم نصب شوند، فاصله معینی بین خروجی هوای یک اینورتر و ورودی هوای اینورتر دیگر باید تضمین شود تا از اتلاف گرما خوب اطمینان حاصل شود. و این فاصله باید حداقل 0.5 متر باشد.
  • اینورتر خورشیدی باید در مکانی دور از دیگ‌ها، اجاق‌های برقی، بخاری‌های گرم نفتی، لوله‌های گرمایش و سایر مکان‌های گرم نصب شود.
  • اگر توان خروجی اینورتر زیاد باشد، انرژی گرمایی بیشتری تولید خواهد شد. بنابراین، برای افزایش طول عمر، نسبت تطبیق قطعه PV و اینورتر نباید تا حد زیادی از استاندارد تجاوز کند.
این مطلب را از دست ندهید   قدرت اینورترهای Samlex

ولتاژ و جریان اینورتر خورشیدی

برای افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی اگر مردم همیشه بی قرار، عصبانی باشند، سیستم ایمنی بدن تحت فشار بالا در دراز مدت سرکوب و از بین می رود. به این ترتیب سیستم قلبی عروقی افراد آسیب پذیر می شود و زندگی مردم تحت تاثیر قرار می گیرد. این در مورد قطعات نیز صادق است. اگر قطعه دارای ولتاژ بالا و جریان بالا باشد، به همین ترتیب عمر سرویس کاهش می یابد.

اگر مردم همیشه بی قرار، عصبانی و عصبی باشند، سیستم ایمنی بدن تحت فشار بالا در دراز مدت سرکوب و از بین می رود. به این ترتیب سیستم قلبی عروقی افراد آسیب پذیر می شود و زندگی مردم تحت تاثیر قرار می گیرد. این در مورد قطعات نیز صادق است. اگر قطعه دارای ولتاژ بالا و جریان بالا باشد، به همین ترتیب عمر سرویس کاهش می یابد.

خرابی اینورتر

تاثیر ولتاژ بر خرابی دستگاه

برای افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی ولتاژ ورودی اینورتر برق خورشیدی باید محدوده خاصی را برآورده کند. به عنوان مثال، برخی از محدوده 200-1000 ولت است. یعنی تا زمانی که ولتاژ ورودی در این محدوده باشد، اینورتر می تواند به طور عادی کار کند. با این حال، حتی اگر ولتاژ ورودی در این محدوده است، عمر اینورتر PV با ولتاژ ورودی متفاوت متفاوت است. هنگامی که برق جزء ثابت است، ولتاژ جزء سری نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد.

بهتر است از نزدیک بودن ولتاژ مولفه سری به ولتاژ نامی اینورتر اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، اگر ولتاژ خروجی تک فاز اینورتر 220 ولت باشد، ولتاژ مولفه سری را می توان در حدود 330 ولت تنظیم کرد. اگر ولتاژ خروجی سه فاز اینورتر 400 ولت باشد، ولتاژ مولفه سری را می توان حدود 630 ولت تنظیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تست صفحه اینورتر LCD

در این شرایط، بالاترین راندمان اینورتر و بالاترین ایمنی را می توان تضمین کرد. اگر ولتاژ مولفه سری 800 ولت تنظیم شود، بازده کاری اینورتر خورشیدی کاهش می یابد و دستگاه های برق و خازن های باس جریان ولتاژ بالا را تحمل می کنند. بدین ترتیب طول عمر لایه عایق کاهش یافته و عمر مفید اینورتر کاهش می یابد.

در شرایط برق یکسان، اگر ولتاژ کاهش یابد و جریان افزایش یابد، عمر اینورتر تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر ولتاژ DC 600 ولت باشد و جریان DC حدود 100 آمپر باشد، برای یک اینورتر شبکه 50 کیلوواتی. اگر ولتاژ DC روی 400 ولت تنظیم شود، جریان DC حدود 150 ولت خواهد بود. اگر گرمای اینورتر عمدتاً ناشی از جریان باشد، این پیکربندی انرژی گرمایی را 50٪ افزایش می دهد.

محیط خارجی اینورتر خورشیدی

برای افزایش عمر مفید اینورتر خورشیدی همچنین ایجاد یک محیط خارجی خوب برای اینورتر خورشیدی بسیار مهم است. اگرچه اینورتر PV می تواند شرایط حفاظت در فضای باز IP65 را برآورده کند و می تواند از گرد و غبار، باران و مه جلوگیری کند، اما عمر مفید اینورتر در محیط تمیز بیشتر از اینورتر PV در محیط خاکی است.

  • بهتر است اینورتر برق خورشیدی در فضایی دربسته نصب شود که محیط خارجی دارای آلودگی شدید یا گرد و غبار شدید است. این به این دلیل است که وقتی گرد و غبار روی رادیاتور می ریزد، عملکرد تابش گرما تحت تأثیر قرار می گیرد. علاوه بر این، اگر گرد و غبار، برگ درختان و ماسه وارد لوله هوای اینورتر شوند، عملکرد تابش گرما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.
  • طول عمر اینورتر خورشیدی نیز تحت تأثیر کیفیت برق شبکه برق خواهد بود. اگر ولتاژ شبکه ناپایدار باشد یا هارمونیک شبکه بالا باشد، اینورتر عملکرد حفاظتی را شروع می کند و زمانی که ولتاژ از محدوده معینی فراتر رفت، کار خود را متوقف می کند. هنگامی که ولتاژ به سطح عادی بازگشت، اینورتر دوباره شروع به کار می کند. با این حال، راه اندازی مکرر اینورتر باعث کاهش طول عمر می شود. علاوه بر این، طول عمر می‌تواند تحت تأثیر اتصال زمین، حفاظت در برابر صاعقه، شرایط عایق مدار DC و AC قرار گیرد.
این مطلب را از دست ندهید   نکات تعمیر و نگهداری برای کارکرد صحیح باتری اینورتر

بیشتر بدانید: دلایل روشن نشدن خودکار اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =