نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارکرد صحیح باتری اینورتر/ باتری ستون فقرات یک اینورتر است. باتری مسئول کارایی و عمر طولانی اینورتر شما است. سرویس و نگهداری معمول باتری نه تنها عملکرد بهینه سیستم پشتیبان برق شما را تضمین می کند، بلکه ایمنی خانه شما را نیز تضمین می کند. مانند هر دستگاه خانگی دیگری، اینورتر و باتری آن نیز نیاز به تعمیر و نگهداری استاندارد دارند. برای عملکرد بدون وقفه باتری اینورتر برای خانه، بررسی منظم باتری ضروری است. توصیه می کنیم هر سه ماه یک بار باتری اینورتر خود را چک کنید. با استفاده از این نکات، می‌توانید عملکرد باتری اینورتر خود را افزایش دهید: لطفاً توجه داشته باشید، باتری حاوی مقدار زیادی تغییر الکتریکی و همچنین اجزای شیمیایی خطرناک در داخل است. از ترتیبات ایمنی شخصی مناسب در طول فعالیت های زیر اطمینان حاصل کنید.

 باتری را فقط در صورت شارژ کامل بررسی کنید

برای انجام بررسی تعمیر و نگهداری باتری اینورتر برای خانه، باید به طور کامل شارژ شود. برای همین، قبل از انجام رژیم بررسی سلامت باتری، لازم است اطمینان حاصل شود که باتری به مدت 10-15 ساعت با یک اینورتر مناسب یا یک شارژر خارجی شارژ شده است. قبل از بررسی سلامت باتری، اینورتر از پنل جلویی جدا شده و نیاز به جدا شدن از پریز دیواری نیز دارد.

کارکرد صحیح باتری اینورتر

 سطح اسید را بررسی کنید

برای بررسی سطح اسید، به نشانگرهای شناور نگاه کنید. برای کارکرد صحیح باتری اینورتر، سطح اسید باید در تمام سلول ها برابر باشد. نشانگر شناور را باز کنید و در صورت لزوم باتری اینورتر را با آب DM تا سقف مشخص شده پر کنید. اطمینان حاصل کنید که باتری ها بیش از حد پر نیستند. پر کردن باتری بیش از حد مشخص شده ممکن است برای کار خطرناک باشد. دریچه های دریچه / نشانگرهای شناور را باز کنید و رنگ اسیدی را تست کنید. اگر سلامت باتری اینورتر خوب باشد، اسید باید بی رنگ باشد. اسید رنگی قهوه‌ای یا سیاه نشان می‌دهد که باتری آلوده است یا عمرش به پایان می‌رسد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل رایج برای شارژ نشدن اینورتر

قسمت پایانه باتری را تمیز کنید

باتری اینورتر سولفات سرب تولید می کند که در طول کارکرد عادی در ناحیه اتصال باتری و اینورتر (ترمینال باتری) رسوب می کند. سولفات سرب مقاومت الکتریکی مسیر رسانای جریان را افزایش می دهد و از جریان جریان از اینورتر به مبدل جلوگیری می کند. در صورت وجود هرگونه تجمع سولفات سرب، باتری را با آب گرم و برس نایلونی تمیز کنید.

سطح باتری را تمیز نگه دارید

برای اطمینان از عملکرد صحیح باتری، باید هرگونه رسوب کثیفی روی سطح آن را بررسی کنید. اگر کثیفی پیدا کردید، سعی کنید آن را با یک پارچه خشک تمیز کنید. به این ترتیب می توانید باتری را تمیز نگه دارید

سیم آسیب دیده بر عملکرد تأثیر می گذارد

در نهایت، سیم‌های باتری را از نظر چروک، شکستن و ذوب عایق تست کنید. سیم های باتری آسیب دیده یا دستکاری شده نه تنها خروجی باتری را کاهش می دهد بلکه می تواند خطر اتصال کوتاه و سایر خطرات را در خانه شما افزایش دهد.

علاوه بر این موارد، وضعیت خط برق ورودی اینورتر را بررسی کنید زیرا اگر سیم برق اصلی به طور شل وصل شده باشد یا در پریز برق وجود نداشته باشد، عملکرد آن تحت تأثیر قرار می گیرد. در صورتی که فیوز ورودی اصلی منفجر شود یا ولتاژ ورودی خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، باتری اینورتر ممکن است با مشکلات عملکردی مواجه شود.

 به خاطر داشته باشید که وقتی باتری اینورتر را برای مصارف خانگی خریداری می‌کنید، باید آن را در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب که نور مستقیم خورشید یا گرما نداشته باشد، نگهداری شود تا از عملکرد صحیح و ایمن باتری اطمینان حاصل شود. ما به توصیه Luminous، باتری اینورتر را از کودکان و هر منبع آتش باز دور نگه داریم. بر اساس یافته‌ها، اگر احساس می ‌کنید نیاز به بررسی دقیق‌ تری دارید، دریغ نکنید با مرکز خدمات تخصصی تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری لوله ای در مقابل باتری سرب اسیدی در اینورتر

اینورتر قدرت ویستلر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهارده =