نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اینورترها، درایوها، VSDها، درایوهای سرعت متغیر، درایوهای فرکانس متغیر – دسته محصولاتی که برای کنترل سرعت موتور الکتریکی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی در برنامه‌های سرعت متغیر استفاده می‌شوند، نام‌های بیشتری نسبت به Prince دارند. در این مقاله چهار عامل اصلی خرابی اینورتر قرار داده شده است.

چهار عامل اصلی خرابی اینورتر

بررسی چهار عامل اصلی خرابی اینورتر

در این قسمت به بررسی کامل همرا با راه های برای رفع چهار عامل اصلی خرابی اینورتر خواهیم پرداخت.

سایش خازن

اولین دلیل از چهار عامل اصلی خرابی اینورتر، سایش الکترومکانیکی خازن است. اینورترها برای ارائه توان خروجی صاف در سطوح مختلف جریان به خازن ها متکی هستند. با این حال خازن های الکترولیتی طول عمر محدودی دارند و سریعتر از اجزای خشک پیر می شوند. این خود می تواند دلیلی برای خرابی اینورتر باشد.

خازن ها نیز بسیار حساس به دما هستند. دمای بیش از دمای کاری اعلام شده، که اغلب به دلیل جریان زیاد ایجاد می شود، می تواند عمر قطعه را کاهش دهد. با این حال، همانطور که الکترولیت ها در دماهای بالاتر سریعتر تبخیر می شوند، عمر خازن زمانی افزایش می یابد که در دمای پایین تر از دمای عملیاتی کار کنند.

خوشبختانه، حفظ یک رژیم تعمیر و نگهداری ثابت و تعویض منظم خازن ها از بسیاری از مشکلاتی که خازن های خراب می توانند ایجاد کنند، جلوگیری می کند.

استعمال مفرط

دومین علت از چهار عامل اصلی خرابی اینورتر استفاده از اینورترها فراتر از حد کارکرد آنها، به انتخاب یا به دلیل نظارت یا عدم آگاهی، می تواند در خرابی پل اینورتر نقش داشته باشد. استفاده از هر قطعه با درجه بندی بالاتر از حد کارکرد آن، طول عمر آن را کاهش می دهد و منجر به خرابی می شود، بنابراین اجتناب از این مشکل صرفاً به بررسی درست کارکردن همه اینورترها می رسد.

این مطلب را از دست ندهید   3 عیب رایج در اینورترها و نحوه رفع آنها

ولتاژ زیاد و کم

دو مشکل بعدی که می تواند باعث خرابی اینورتر شود، جریان بیش از حد و ولتاژ بیش از حد است. اگر جریان یا ولتاژ به سطحی افزایش یابد که اینورتر برای آن درجه بندی نشده باشد، می تواند باعث آسیب به اجزای دستگاه، اغلب پل اینورتر شود. اغلب این آسیب ناشی از گرمای بیش از حد تولید شده توسط افزایش ولتاژ یا جریان است.

با فیوزها یا قطع کننده های مدار می توان از جریان بیش از حد جلوگیری کرد، اما اجتناب از ولتاژ بیش از حد می تواند مشکل باشد. گاهی اوقات نوک های ولتاژ ساخته دست بشر هستند، اما می توانند ناشی از رعد و برق یا شعله های خورشیدی باشند که اگر مانند ما در سیاره زمین زندگی می کنید، اجتناب از آنها دشوار است.

ارتعاشات اولتراسونیک

اخرین علت از چهار عامل اصلی خرابی اینورتر مشکل نهایی در لیست یکی از مشکلاتی است که به تنش مکانیکی وارد شده بر یک اینورتر کمک می کند. ارتعاشات التراسونیک که از هسته اجزای القایی منشا می گیرند باعث اصطکاک می شوند و به گرمای ناخواسته تولید شده توسط دستگاه می افزایند و باعث آسیب بیشتر اجزای اینورتر می شوند.

هنگامی که European Automation یک درایو را برای فروش مجدد در آینده می‌خرد، ما مطمئن می‌شویم که از این مشکلات و مشکلات دیگر عاری است. با این حال، باید توجه داشته باشید که دستورالعمل طراحی اروپا، به جای تعمیر یک محصول موجود، محدودیتی بر میزان کار تعمیری که می‌توانید انجام دهید، بدون اینکه «محصول جدیدی به بازار» در نظر گرفته شود، تعیین می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل رفع مشکلات اینورتر

بیشتر بدانید: دلایل ایجاد نویز در اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =