نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 ایجاد نویز در اینورتر/ تعدادی دستگاه و لوازم مفید وجود دارد که همه ما در خانه و اداره داریم. چه تلویزیون باشد یا دستگاه الکتریک دیگر، ماشین لباسشویی یا مایکروویو، تصور زندگی بدون هر یک از اینها دشوار است. با این حال وسیله ای که حتی مفیدتر و ضروری تر است اینورتر است.

بله، اینورترها مانند محصولات پشتیبان هستند که حتی در صورت قطع برق، جریان الکتریکی را برای ما فراهم می کنند. در حالی که ما معمولاً با هیچ مشکلی با این دستگاه روبرو نیستیم، اما در برخی مواقع ممکن است مشکلات خاصی ظاهر شوند. یکی از این مسائل مشکل نویز اینورتر است. آیا صدای عجیبی از اینورتر شنیده اید که معمولاً آن را تجربه نمی کنید؟ یا صدای هشدار دهنده ای با صدای بلند از این دستگاه شنیده اید؟ خوب اینها نشانه هایی از مواجهه اینورتر شما با نوعی مشکل است.

از این مشکل غافل نشوید زیرا می تواند نشانه ای از یک مشکل ریشه دار باشد که باید حل شود. بنابراین برای مرجع شما لیستی از دلایل و راه حل های مشکل نویز اینورتر را برای شما آورده ایم.

 اندازه کابل باتری ناکافی است

یکی از رایج ترین دلایل مشکل نویز اینورتر، اندازه کافی کابل باتری نیست. اگر کابل باتری دارید که اندازه آن مناسب یا کافی نیست، این امر می تواند منجر به افت ولتاژ شود که در نتیجه باعث ایجاد صدای زنگ با صدای بلند می شود. اینورتر صدای زنگ هشدار را شروع می کند تا به شما هشدار دهد که اندازه کابل باتری را در اسرع وقت تغییر دهید.

این مطلب را از دست ندهید   نظارت پانل در اینورتر

این زنگ هشدار را ساده نگیرید و با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما در تعویض سریع کابل کمک کند. مطمئن شوید که این بار کابل به اندازه کافی بلند است. اگر می خواهید صدای بوق و وزوز را غیرفعال کنید، می توانید با استفاده از نرم افزار اینورتر و با غیرفعال کردن گزینه زنگ هشدار صوتی UPS این کار را انجام دهید.

 ایجاد نویز در اینورتر

 ظرفیت باتری رو به اتمام است

اگر اینورتر شما صداهای عجیب و غریب از نوع زنگ هشدار یا انواع دیگر صداها را تولید می کند که تحمل آن سخت است، دلیل دیگر این امر می تواند خالی شدن ظرفیت باتری باشد. ظرفیت باتری ممکن است در حال کاهش باشد و این می تواند روشی باشد که اینورتر به شما اطلاع می دهد.

در این مورد باید باتری اینورتر خود را برای چند ساعت شارژ کنید و سپس اینورتر را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا نویز ادامه دارد یا خیر. اگر نه، پس مشکل حل شده است. با این حال، اگر هنوز مشکل را تجربه می کنید، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما در حل مشکل کمک کند.

صدای بوق اینورتر

انواع مختلفی از صداهای بوق که اینورتر برای نشان دادن مشکلات یا آلارم های مختلف تولید می کند، در زیر آمده است:

  • چهار بوق در هر 30 ثانیه – اینورتر به حالت باتری رفته است.
  • یک بوق یک یا دو بار – این یک زنگ هشدار یا نشانه ناقص «روی باتری» است.
  • بوق سریع به مدت یک دقیقه هر 4 یا 5 ساعت – باتری باید تعویض شود زیرا اینورتر در تست خود آزمایی شکست خورده است.
  • بعد از هر 5 ثانیه یک بوق تکرار می شود – ولتاژ پایین.
این مطلب را از دست ندهید   کوتاه شدن زمان پشتیبان

اگر راه‌حل‌ های بالا را برای مشکل نویز اینورتر امتحان کرده ‌اید، اما زنگ هشدار همچنان خاموش می‌ شود، باید با یک متخصص تماس بگیرید تا بتواند تنظیمات کابل باتری شما را بررسی کند و کابل‌ های کوچک ‌تر را بررسی کند. همچنین از او بخواهید که اتصالات شلی که ممکن است اینورتر شما را تغذیه کند را بررسی کند. هیچ متخصص یا تکنسین متخصص در مشکلات و مسائل مربوط به اینورتر کم نیست.

روش نشدن خودکار اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =