نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اینورتر یک وسیله بسیار مهم است که همه باید برای خانه و همچنین دفاتر خود داشته باشند. این دستگاه به شما کمک می کند تا در مهمترین وسایل برق در غیر این صورت برق دریافت کنید. اما اگر اینورتر شما با برخی از مشکلات روبرو شود و در نتیجه به درستی کار نکند، چه می کنید؟ خوب این می تواند به چندین مسئله منجر شود از جمله عدم نور، عدم وجود مایکروویو و چندین مورد دیگر. بنابراین بهتر است مشکلات رایج اینورتر را همراه با راه حل های آنها بدانید تا بتوانید خودتان مشکلات را حل کنید. راه حل رفع مشکلات اینورتر به شرح زیر داده می شوند:

  1.  اینورتر روشن نمی شود

در راه حل رفع مشکلات اینورتر روشن نشدن اینورتر یکی از رایج ترین مشکلات اینورتر است. چند دلیل احتمالی برای این مورد شامل اینورتر قطع شده، قطع باتری، شل شدن ترمینال های باتری، ضعف باتری، باتری تخلیه شده یا ترمینال های باتری معکوس می شوند و غیره. در صورت خرابی سوئیچ برق، باید آن را به مرکز خدمات برای تعمیر ببرید.

در صورت خرابی باتری، اگر اینورتر قطع شد، آن را تعویض کنید، برای تنظیم مجدد آن باید دکمه تنظیم مجدد سفر را که روی دستگاه است فشار دهید. اگر باتری شما ضعیف شده است، توصیه می شود که آن را برای چند ساعت شارژ کنید. اگر دیگری قدیمی است، خوب است که کلاً جایگزین آن شوید. اگر پایانه های باتری شل است، آنها را از نظر خوردگی بررسی کنید و قبل از محکم بستن آنها را تمیز کنید.

  1. باتری شارژ نمی شود

یکی دیگر از مشکلات رایج اینورتر، شارژ نشدن باتری است. یکی از دلایل این امر می تواند از بین رفتن باتری باشد و در این حالت باید باتری تعویض شود. از دیگر دلایل احتمالی این امر می توان به یکسو کننده های سوخته، فیوزهای ذوب شده و اتصال شل باتری اشاره کرد. در این موارد، یا باید از کمک حرفه ای استفاده کنید و یا اینکه ترمینال های باتری را از نظر خوردگی بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آیا کولر گازی می تواند با اینورتر کار کند؟

اگر به دنبال جایگزینی باتری خود هستید، ما توصیه هایی برای شما داریم:

  • باتری لوله ای LUMINOUS RC 25000 200AH
  • باتری لوله ای LUMINOUS RC 18000 150 AH
  • V-Guard VJ145 135AH باتری اینورتر Flat Tubular
  • باتری Exide Powersafe 65AH SMF
  • باتری لوله ای بلند آمارون اینورتر 150 آمپر
  • باتری EXIDE INDUSTRIES 150Ah Insta Brite Inverter Ups
  • باتری اینورتر لوله ای لوله ای OKAYA HT 7048 (150AH)
  1. زمان پشتیبان گیری کوتاه شده

مشکل دیگری که اینورتر می تواند با آن روبرو شود کوتاه شدن زمان پشتیبان گیری است. این می تواند به دلیل مصرف زیاد برق باشد و در چنین حالتی، شما باید بار اضافی را بردارید. اگر باتری به درستی شارژ نشده باشد، حتی در این صورت این مشکل ممکن است برطرف شود.

همچنین، اگر باتری الکترولیت از دست داده باشد، ممکن است زمان پشتیبان گیری کوتاه شود. در این حالت، به طور مرتب باتری را با آب مقطر شارژ کنید. به یاد داشته باشید که سطح آب باید بین حداکثر و حداقل حد آب حفظ شود.

  1. اینورتر نیرو که فقط در حالت اینورتر کار می کند

در صورت بروز این مشکل، ورودی یا متصل نیست یا فیوز ذوب شده است. به دلایل ذکر شده در بالا برای اینکه اینورتر برق فقط در حالت اینورتر کار کند، کابل برق را بررسی کرده و فیوز را عوض کنید. با این حال، اگر علت موثر بودن محافظ ورودی است، باید آن را دوباره تنظیم کنید.

یک محافظ ورودی اساساً یک مدار محافظ است که در صورت ولتاژ بالا اینورتر را ذخیره می کند. برخی از دلایل دیگر این مشکل رایج اینورتر عبارتند از: ورودی کم و ورودی زیاد و غیره.

این مطلب را از دست ندهید   نظارت پانل در اینورتر

آنچه اتفاق می افتد این است که در صورت کم بودن ورودی، اینورتر به منبع تغذیه اصلی تغییر نمی کند و بنابراین فقط در حالت اینورتر کار می کند. اگر دلیل این کار واحد فقط در حالت اینورتر است، ممکن است لازم باشد اطمینان حاصل کنید که طیف وسیعی از UPS را انتخاب کرده اید. برای رفع مشکل ولتاژ می توانید یک تثبیت کننده نیز نصب کنید.

  1. بوق زنگ هشدار به طور مداوم

در راه حل رفع مشکلات اینورتر در بسیاری از اوقات، ممکن است زنگ هشدار اینورتر به طور مداوم بوق بزند. در چنین حالتی، علت احتمالی می تواند اضافه بار در اینورتر یا فن خنک کننده گیر کرده باشد. در صورت اضافه بار تمام بار اضافی را جدا کنید. اگر هنوز مشکل برطرف نشد، ممکن است مجبور شوید اینورتر را به مرکز خدمات ببرید یا برای کمک با یک متخصص تماس بگیرید.

هر اینورتر یک فن خنک کننده دارد که باید تا زمانی که واحد کار می کند کار کند. اگر فن خنک کننده نتواند به اندازه کافی درجه حرارت را برای کار ایمن خنک کند، اینورتر به طور خودکار خاموش می شود یا زنگ هشدار صوتی به شما می دهد تا به شما اطلاع دهد که دستگاه باید خاموش شود. به همین ترتیب، اگر فن به دلایلی گیر کند و نتواند اینورتر را خنک کند، دستگاه زنگ هشدار می دهد تا به شما اطلاع دهد تا آن را خاموش کنید.

  1.  ال سی دی اینورتر پاور کدهای نادرست را نمایش می دهد

یکی دیگر از راه حل رفع مشکلات اینورتر که ممکن است تجربه کنید نمایش LCD کدهای نادرست است. در این حالت، یا مشکل داخلی وجود دارد که در آن ممکن است نیاز به تعویض مدار اینورتر باشد یا یک مشکل خارجی وجود دارد. اگر مشکل خارجی است، ممکن است لازم باشد کابلهای باتری، سیمهای خروجی و ورودی و بارگیری و غیره را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اصل عملکرد مدار اصلی اینورتر سوئیچینگ نرم

در اینجا چند کابل باتری آورده شده است، در صورتی که به دنبال جایگزینی آنها هستید:

  1. جفت کابل باتری قرمز و سیاه 16 میلی متر مربع (هر کدام 4 فوت)
  2. کابل های اتصال باتری 25 میلی متر مربع (قرمز و سیاه، 1 فوت)
  3. کابل های اتصال باتری 35 میلی متر مربع (هر فوت 1 فوت)
  4. جفت کابل باتری قرمز و سیاه 16 میلی متر مربع (هر کدام 3 فوت)
  5. کابل اتصال باتری 25 اینچ UPS و باتری اینورتر (قرمز، 18 اینچی)
  6. کابلهای اتصال کابلهای اتصال باتری (16 متر مربع، 4 پا)
  7. سر و صدایی که از اینورتر Power خارج می شود

گاهی اوقات، ممکن است برخی از صداها را از اینورتر برق خود بشنوید. مهم است که بدانید هر اینورتر مقداری صدای باد می دهد که طبیعی است. با این حال اگر صدای فن را می شنوید، فن شما ممکن است نیاز به تمیزکاری از طریق متخصصان داشته باشد. در برخی از این موارد، برای حل مشکل ممکن است نیاز به تعویض فن نیز باشد.

اکنون که با مشکلات مختلف اینورتر رایج و راه حل های آنها آشنا شدید، می توانید خودتان در خانه مسائل را حل کنید. اما اگر مشکل فراتر از درک شماست، می توانید از طریق Mr Right برای کار نکردن اینورتر با یک متخصص تماس بگیرید.

اگر به دنبال اینورتر جدید هستید، برخی از بهترین فروش اینورترهای موجود در اینترنت عبارتند از:

  • اینورتر Luminous Cruze 2KVA با باتری RC 18000 (2 باتری)
  • اینورتر Luminous Zelio 1700 با باتری لوله ای شارژ قرمز 18000 150 Ah
  • اینورتر Luminous Zolt 1100 + RC 25000 200 Ah Tall Tubular Battery + واگن برقی

اینورتر خارج از شبکه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =