نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 شارژ نشدن اینورتر/ این روزها تصور زندگی بدون اینورتر بسیار دشوار است دلیل آن به این صورت است که وقتی منبع تغذیه قطع می‌شود، این اینورتر است که ما به آن وابسته هستیم تا مقدار مورد نیاز برق را برای تامین انرژی دستگاه‌های مهم مانند چراغ‌ها، فن‌ها و سایر موارد در اختیار ما قرار دهد. اما گاهی اوقات با مشکل شارژ نشدن اینورتر مواجه می شویم و این می تواند کار را سخت کند. دلایل زیادی برای شارژ نشدن اینورتر وجود دارد و دانستن آنها برای حل مشکل بسیار مهم است. در زیر برخی از دلایل رایج شارژ نشدن اینورتر آورده شده است.

باتری خراب

یکی از رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن اینورتر، باتری است که به طور کلی تمام شده است.

تنها راه حل برای این مشکل، تعویض باتری است. یعنی عمر باتری کامل شده و هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. شما به راحتی می توانید با مراجعه به بازار و یا سفارش آنلاین باتری اینورتر را خودتان خریداری کنید. همچنین می توانید از یک متخصص بخواهید که باتری را برای شما تعویض کند.

 شارژ نشدن اینورتر

 یکسو کننده های سوخته

دلیل احتمالی دیگری که باعث می شود اینورتر شما شارژ نشود، سوختن یکسو کننده ها است. یکسو کننده ها اساساً ترانسفورماتورهای پله ای هستند که در برخی موارد تمایل به سوختن دارند.

در این مورد، ممکن است مجبور شوید یو پی اس خود را تعمیر کنید. اگر فن خنک کننده یو پی اس به درستی کار نکند یا اگر یو پی اس در یک نقطه داغ تنظیم شده باشد، این وضعیت به وجود می آید. مطمئن شوید که کیفیت و همچنین ماهیت مدار داخلی خوب است تا از این مشکل جلوگیری شود.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین باتری اینورتر

 فیوزهای ذوب شده

از چندین دلیل برای شارژ نشدن اینورتر، یکی ممکن است ذوب شدن فیوز باشد. دلایل اصلی سوختن فیوزها عبارتند از قطبیت معکوس یا اتصال کوتاه در داخل دستگاه. همچنین اگر دستگاه بیش از حد کار می‌کند یا از آن استفاده می‌شود، حتی در آن صورت هم فیوز می‌تواند ذوب شود یا منفجر شود.

در این مورد، ابتدا باید دستگاه را جدا کرده و سپس با کمک یک متخصص، دستگاه جدیدی را نصب کنید. از تعویض به تنهایی خودداری کنید زیرا ممکن است پیچیده باشد.

 شارژ نشدن اینورتر

 شل شدن اتصالات باتری

یکی دیگر از دلایل رایج شارژ نشدن اینورتر می‌تواند شل بودن اتصالات باتری باشد. اگر باتری کمی شل شده باشد، ممکن است اینورتر به درستی یا اصلا شارژ نشود.

در این مورد، باید پایانه های باتری را از نظر خوردگی بررسی کنید و سپس آنها را به درستی تمیز و گیره دهید. اگر خودتان نمی توانید پایانه های باتری را تمیز یا بررسی کنید، بهتر است از افرادی که در این کار با تجربه هستند کمک بگیرید.

اینورترها وسایل ضروری هستند که باید همیشه در شرایط کار مناسب باشند. در صورتی که با مشکلی در رابطه با اینورترها مواجه هستید، از جمله مشکلی که اینورتر شما شارژ نمی شود، باید فوراً اقدام کرده و مشکل را حل کنید. در صورتی که مشکل به تنهایی قابل حل نبود، حتما از متخصص کمک بگیرید.

صرفه جویی برق با اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =