نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن خودکار اینورتر/ اینورتر یک قطعه بسیار مهم از دستگاه یا وسیله ای است که در خانه های ما وجود دارد. این دستگاه با ارائه بک آپ به ما کمک می کند تا در صورت قطع برق خانه های خود را برق رسانی کنیم. به محض قطع برق، اینورتر به طور خودکار روشن می شود و اجازه نمی دهد برخی از چراغ ها و وسایل پشتیبان خاموش شوند. اما در برخی موارد، ممکن است با مشکل روشن نشدن خودکار اینورتر مواجه شوید. این نشانه یک مشکل احتمالی است. می توانید برخی از دلایل این امر را همراه با راه حل های مناسب در این مقاله قرار داده شده است.

 وجود ولتاژ پایین

یکی از دلایل اصلی و احتمالی روشن نشدن خودکار اینورتر، ولتاژ پایین است.

برای این کار، باید ولتاژ را با استفاده از یک ولت متر بررسی کنید و مطمئن شوید که در حد علامت است. اگر اینطور نیست، دستگاه به خودی خود روشن نمی شود و ممکن است مجبور شوید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

فیوز منفجر شده است

یکی دیگر از دلایل رایج که می تواند منجر به روشن نشدن خودکار اینورتر شود، سوختن فیوز است. فیوز بیشتر یک فیوز خطی در قطعه است که خود را به پریز وصل می کند.

اگر فیوز در واقع منفجر شده است، باید آن را تعویض کنید و این کار را می توان با تماس با یک متخصص انجام داد.

روشن نشدن خودکار اینورتر

 باتری ضعیف است

اگر باتری اینورتر شما ضعیف است، این نیز یکی از دلایل احتمالی روشن نشدن اینورتر است.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن اینورتر

برای این کار، باید باتری را بررسی کرده و آن را به درستی شارژ کنید. باید چندین ساعت آن را شارژ کنید تا دوباره به کار خود بازگردانید. همچنین، ممکن است پایانه های باتری معکوس شده باشند یا باتری معیوب شده باشد. در صورت معیوب بودن باتری، مطمئن شوید که آن را تعویض کرده و دوباره اینورتر را امتحان کنید.

ممکن است باتری متصل نباشد

اگر باتری شما وصل نیست، این نیز می‌تواند دلیلی احتمالی برای روشن نشدن خودکار دستگاه باشد.

برای حل این مشکل، مطمئن شوید که باتری را بررسی کرده و از اتصال صحیح آن اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی کنید که آیا پایانه های باتری شل هستند یا خیر. اگر آنها شل هستند، پس این نیز می تواند مشکل ایجاد کند. بنابراین مطمئن شوید که آنها را به درستی سفت کرده اید.

ورودی ممکن است متصل نباشد

گاهی اوقات، زمانی که ورودی وصل نیست، ممکن است اینورتر شما به طور خودکار روشن نشود.

بنابراین مطمئن شوید که ورودی همیشه متصل است و کابل برق را نیز به درستی بررسی کنید.

اینها مهمترین دلایل و راه حل های مناسب آنها برای مشکل روشن نشدن خودکار اینورتر بود. مهم است که اینورتر شما همیشه در بهترین شرایط کار باشد زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی برق قطع می شود. در صورتی که از اینورتر در ادارات استفاده می کنید، در صورت قطع ناگهانی برق دستگاه های الکتریکی شما دچار شک شده و هزینه های بسیار زیادی را به شما متحمل نمایند پس برای تعمیر اینورتر هرچه سریعتر اقدام نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری لوله ای در مقابل باتری سرب اسیدی در اینورتر

صرفه جویی برق با اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =