نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تست صفحه های اینورتر LCD

صفحه اینورتر صفحه LCD شما یکی از مهمترین اجزای مونتاژ صفحه LCD است. برد اینورتر یک صفحه مدار کوچک در داخل صفحه LCD شما است که برق دستگاه نور پس زمینه LCD شما را تأمین می کند، که صفحه LCD را روشن می کند و به شما امکان می دهد تصاویر، گرافیک ها و فیلم ها را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. در صورت خراب شدن، ممکن است صفحه LCD ضعیف شود یا کاملاً سیاه شود. یکی از روش های آسان و مهم برای عیب یابی اینورتر صفحه LCD شما این است که آن را آزمایش کنید تا ببینید آیا برق را ارسال یا دریافت می کند.

مرحله 1

صفحه LCD خود را خاموش کرده و کابل برق LCD خود را از نزدیکترین پریز برق جدا کنید. اگر صفحه LCD شما بخشی از یک لپ تاپ است، رایانه خود را خاموش کرده و سپس کابل برق و تمام دستگاه های جانبی را از رایانه جدا کنید. قبل از جدا کردن صفحه LCD خود، 10 تا 20 دقیقه وقت بگذارید تا صفحه LCD خنک شود.

مرحله 2

صفحه جلوی صفحه LCD خود را بردارید. این کار را با تعیین محل و از بین بردن پیچهای فیلیپس انجام دهید که صفحه جلوی صفحه LCD شما را محکم می کند. همچنین بعد از جدا شدن پیچ ها، مجبور به استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک و سر صاف برای پانل جلو هستید. مراقب باشید هنگام انجام این کار به صفحه LCD آسیب نرسانید.

مرحله 3

برد اینورتر را در لبه پایین صفحه LCD دقیقاً زیر صفحه LCD قرار دهید. دستگاه مولتی متر خود را روشن کرده و “حالت DC” را در مولتی متر فعال کنید. کاوشگر مثبت (قرمز) را به پین ​​1 روی صفحه اینورتر وصل کنید. دو کابل برق به هر انتهای برد اینورتر متصل است. پایه 1 یک فلز کوچک است که از گوشه سمت راست بالای صفحه اینورتر بیرون زده است. کاوشگر منفی (سیاه) را به هر پیچ لخت صفحه LCD لمس کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مراقبت از باتری اینورتر

مرحله 4

صفحه LCD را روشن کنید و منتظر بمانید تا مولتی متر قرائت شود. اگر هیچ فعالیتی روی مولتی متر شما وجود نداشته باشد، این بدان معنی است که برد اینورتر شما بد است. بعد از پایان آزمایش اینورتر، مولتی متر خود را خاموش کرده و کنار بگذارید و سپس صفحه LCD را خاموش کنید.

مرحله 5

صفحه جلوی صفحه LCD و پیچ های نگهدارنده آن را تعویض کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دوازده =