نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 تعمیر اینورتر برق / اینورترهای برق یا اینورترهای دیجیتال در استفاده از باتری ها به عنوان منبع انرژی بزرگتر کارایی فوق العاده ای دارند. آنها به شما کمک می کنند DC را از باتری ماشین خود به AC تبدیل کنید و به شما این امکان را می دهند که دستگاه های خود را شارژ کنید، و دستگاه های الکتریکی را روشن کنید. با این حال، اگر در نهایت اینورتر برق شما خراب شد و هیچ گزینه دیگری جز تعمیر آن ندارید، این مقاله برای شما مناسب است.

اینورتر برق چیست؟

اینورتر برق یک دستگاه مبدل برق است که می تواند DC را از باتری به AC تبدیل کند. این یک نوسان ساز است که می تواند تنظیمات قطبیت را به سرعت از DC به AC تغییر دهد و یک موج مربعی ایجاد کند. با اینورتر برق، می توانید به جای کشیدن برق DC از دستگاه هایی که نیاز به AC دارند استفاده کنید. شما می توانید خروجی جریان 220 ولت یا 240 ولت را با اینورتر دریافت کنید که به شما کمک می کند هر نوع دستگاهی را اجرا کنید. سه نوع محبوب برای اینورترها وجود دارد، اینورترهای موج سینوسی خالص، موج مربعی و اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده. همچنین اینورترهایی با انواع فاز، اینورترهای تک فاز و سه فاز برای انواع مختلف مشاغل پیدا خواهید کرد.

تعمیر اینورتر برق

چرا اینورتر کار نمی کند؟

دانستن همه دلایلی که اینورتر شما ممکن است اشتباه کند به شما کمک می کند تا تکنیک های عیب یابی مناسب را انتخاب کنید. در اینجا رایج ترین دلایلی وجود دارد که چرا اینورتر شما ممکن است کار نکند یا به خوبی کار نکند:

  • اتصال باتری معیوب: باتری که به اینورتر وصل می کنید ممکن است اتصال شل داشته باشد یا اصلاً اتصال نداشته باشد.
  • ترمینال باتری خورده شده: اگر مدت زیادی از اینورتر استفاده می کنید، ممکن است پایانه های باتری به دلیل رطوبت یا آزاد شدن هیدروژن خورده شده باشند.
  • سوئیچ برق معیوب: اگر اینورتر شما اصلاً روشن نمی شود، ممکن است ایراد از کلید برق اینورتر باشد.
  • باتری خالی شده: شاید مشکل اصلا از اینورتر نباشد. در عوض، ممکن است باتری شما در وهله اول شارژ کافی نداشته باشد.
  • فیوز سوخته: اگر از آن با یک ترمینال دائمی استفاده می‌کنید و نوسانگر ناگهان از کار می‌افتد، ممکن است خطا از سوختن فیوز باشد!
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر اینورتر

نحوه تعمیر اینورتر برق

اگر در نهایت یک اینورتر معیوب دریافت کردید که ممکن است فکر کنید مرده است، ممکن است به طور کامل از کار افتاده نباشد! اگر مشکل در خانه قابل تعمیر است، می توانید با بررسی اینورتر آن را خودتان انجام دهید. اگر اخیراً با یک اینورتر برق معیوب مواجه شده اید، می توانید کارهایی را انجام دهید:

عیب یابی سوئیچ برق معیوب

وقتی اینورتر برق پس از فشار دادن کلید برق روشن نمی شود، ممکن است مشکل از کلید باشد! در ابتدا، باید بررسی کنید که آیا مشکلی ندارد یا خیر، و این روند ساده است. اینورتر برق را از منبع تغذیه آن جدا کنید، دستگاه دیگری را به آن وصل کنید و آن را روشن کنید. اگر روشن نشد، باید جایگزینی برای کلید پاور تهیه کنید. با یک برقکار حرفه ای تماس بگیرید و یک واحد جایگزین برای تعویض سوئیچ دریافت کنید. اگر خودتان این کار را انجام نمی دهید، می توانید خودتان آن را نیز جایگزین کنید.

 اتصالات باتری را بررسی کنید

اگر برای مدت طولانی از راه‌اندازی استفاده می‌کنید و اینورتر کار نمی‌کند یا روشن نمی‌شود، ممکن است ایراد از باتری باشد. در بیشتر مواقع، مشکل اتصال شل به باتری است که باید آن را تمیز و سفت کنید. اگر مشکل از کانکتور نباشد، ممکن است باتری زنگ زده یا خورده باشد. باتری را بررسی کرده و خوردگی را بررسی کنید، در صورت وجود، باتری را جدا کرده و خارج کرده و تمیز کنید. برای تمیز کردن آن، مقداری جوش شیرین را با آب داغ مخلوط کنید، یک مسواک سفت بردارید و پس از فرو بردن در مخلوط، انتهای آن را با آن بشویید. پس از رفع خوردگی، کانکتورها را تمیز کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید. آنها را دوباره وصل کنید و دوباره اینورتر را بچرخانید.

این مطلب را از دست ندهید   قدرت اینورترهای Xantrex

 یک باتری خالی یا معیوب

وقتی اینورتر برق شما کار نمی کند، ممکن است در وهله اول اینورتر اصلاً مشکل نداشته باشد. همچنین ممکن است مشکل از باتری باشد، به خصوص اگر برای مدت طولانی از آن استفاده می کنید. ممکن است باتری ضعیف شده و به سرعت تخلیه شده باشد یا ممکن است داخل آن ایراد داشته باشد. اگر باتری شما ضعیف است، در صورت امکان ممکن است مجبور شوید آن را تعویض یا تعمیر کنید. اگر باتری مبتنی بر اسید سرب است و اسید آن تمام شده است، باید آن را جایگزین اسید کنید و این کافی است.

 اینورتر را تشخیص دهید

اگر مشکل در کلید پاور یا باتری نیست، ممکن است در خود اینورتر باشد و برای رفع آن باید عیب‌یابی انجام دهید. بهترین راه برای انجام این کار پس از آشنایی با نحوه عملکرد سیستم، دریافت نموداری از اینورتر است. پس از تهیه نمودار، زمان آن است که پس از باز کردن محفظه، نقاط تماس را یکی یکی بررسی کنید. اگر متوجه شدید که نقاط تماس خوب به نظر می رسند، به سراغ بقیه اجزا بروید. شما باید ولت متر و به دنبال آن سایر اجزا را تست کنید. اقدامات احتیاطی اضافی را انجام دهید تا مطمئن شوید که از خطر خارج شده اید، ابتدا آن را از همه چیز جدا کنید.

 سفارش و تعویض قطعات

اگر متوجه قطعات معیوب شده اید، وقت آن رسیده است که تعویض آنها را سفارش داده و آنها را نصب کنید. برای اطمینان از کیفیت بهتر، در صورت امکان قطعات جایگزین را از همان سازنده تهیه کنید. هنگامی که قطعات را در اختیار دارید، قطعات قدیمی تر را از اینورتر جدا کرده و قطعه جدید را با دقت نصب کنید. در فرآیند حذف، به یاد داشته باشید که چگونه آن را حذف کرده اید و قطعه به کدام سمت می رود. این به شما کمک می کند تا قسمت جدید را به درستی در جای خود قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   اصل عملکرد مدار اصلی اینورتر سوئیچینگ نرم

 اینورتر را تست کنید

هنگامی که قطعات جدید را بر روی قطعات معیوب قدیمی نصب کردید و در صورت لزوم روی مکان ها قرار دادید، اکنون زمان تست است. اینورتر را به باتری خود وصل کنید و آن را با قدرت کنترل شده و محدود مانند یک لامپ ولتاژ پایین وصل کنید. اکنون، از یک ولت متر برای خواندن خروجی اینورتر استفاده کنید و ببینید که آیا خوب کار می کند یا خیر. اگر همه چیز درست است، دستگاه باید کاملاً کار کند و لامپ نیز باید روشن شود.

بهترین اینورتر برق 2021

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 16 =