نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با این 3 دستورالعمل مفید پشتیبان گیری باتری اینورتر خود را گسترش دهید!

اینورترهای ower جریان الکتریکی دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی را ادامه می دهند و در هنگام قطع برق آنها را روشن نگه می دارند. عملکرد و پشتیبان گیری از اینورتر تا حد زیادی به باتری آن بستگی دارد. باتری ستون فقرات اینورتر است. این عملکرد خوب و عمر طولانی اینورتر شما را بر عهده دارد. اینورتر و باتری آن دقیقاً مانند سایر لوازم خانگی برای کارایی موثر و ماندگاری بیشتر به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند.

در زیر چند نکته و راهنمای مفید برای افزایش پشتیبان گیری از اینورتر خود آورده شده است:

در صورت عدم نیاز، بار اضافی را قطع کنید

اینورترهای برق از انرژی ذخیره شده در باتری ها استفاده می کنند و جریان برق دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی را تأمین می کنند تا در هنگام قطع برق کار کنند. هرچه بار یا دستگاه های بیشتری در هنگام قطع برق استفاده کنید، باتری بیشتری مکش می شود و مدت زمان پشتیبان گیری کوتاه تر است. بنابراین، در صورت عدم نیاز به افزایش پشتیبان گیری از اینورتر، بارهای اضافی را جدا کنید.

از دستگاه های کم مصرف استفاده کنید

برای کاهش مصرف انرژی از باتری های اینورتر به سراغ دستگاه های کم مصرف بروید. به عنوان مثال، یک لامپ معمولی 75 درصد بیشتر از لامپ CFL یا LED انرژی مصرف می کند تا همان میزان نور را تأمین کند. به همین ترتیب یک فن سقفی با سیم مسی بهتر مصرف کمتری نسبت به فن با سیم پیچ بی کیفیت دارد (سیم پیچ مسی بی کیفیت مقاومت را افزایش می دهد و بار اینورترها را افزایش می دهد)

این مطلب را از دست ندهید   3 دستور العمل افزایش پشتیبان باتری اینورتر

به خوبی از باتری های اینورتر مراقبت کنید

  1. درزهای باتری را از خوردگی و زنگ زدگی آزاد نگه دارید. زنگ زدگی و خوردگی برای عملکرد باتری مضر است. زنگ زدگی در ترمینال ها جریان جریان به باتری را کاهش می دهد. این جریان محدود جریان منجر به کم شدن شارژ باتری می شود که در نهایت باعث کاهش عمر باتری و در نتیجه اثر پشتیبان گیری اینورتر می شود. اگر ترمینال ها دچار خوردگی شدند، آب گرم + محلول جوش شیرین را روی ناحیه خورنده ریخته و یا از مسواک برای تمیز کردن استفاده کنید. این باعث از بین رفتن خوردگی می شود. هنگامی که ترمینال ها بدون خوردگی شدند، ژل نفتی را روی پایانه ها، مهره ها و پیچ و مهره ها قرار دهید تا از خوردگی در آینده جلوگیری شود. به “چرا باتری های اینورتر زودتر از حد انتظار می میرند” مراجعه کنید.
  2. برای حفظ پشتیبان گیری، شارژ صحیح باتری های اینورتر بسیار مهم است. پس از نصب به طور منظم از باتری استفاده کنید. در صورت عدم قطع برق، هر ماه یک بار باتری را کاملاً تخلیه کرده و سپس آن را دوباره شارژ کنید.
  3. سطح آب باتری را هر دو ماه یکبار بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح آب بین حداکثر و حداقل حد آب حفظ شده است. همیشه باتری را با آب مقطر پر کنید. از آب لوله کشی یا آب باران استفاده نکنید زیرا حاوی مواد معدنی و ناخالصی های اضافی است که بر عمر و عملکرد باتری تأثیر می گذارد.
  4. در صورت فرسوده بودن باتری های اینورتر خود، آنها را عوض کنید. با گذشت زمان، باتری ها ظرفیت طراحی شده خود را از دست می دهند در نتیجه پشتیبان گیری کاهش می یابد. باتری های مرغوب بخرید که ماندگاری بیشتری دارند و همچنین ظرفیت ذخیره سازی صحیح شارژ را تضمین می کنند. باتری های بی کیفیت زود از کار می افتند و از پشتیبان کافی برخوردار نیستند. باتری های بدون تعمیر و نگهداری یا مهر و موم شده به بهترین وجهی مناسب هستند زیرا باعث نشت الکترولیت نمی شوند. انواع دیگری از باتری ها نیز وجود دارد مانند باتری های لیتیوم که می توانند برای تهیه نسخه پشتیبان تهیه شوند. باتری های لوله ای کارآمدترین باتری ها هستند. آنها دارای طراحی پیچیده، کارایی عالی، عمر عملیاتی طولانی تر (8+ سال) و نگهداری کم هستند.
این مطلب را از دست ندهید   مراقبت از باتری اینورتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =