نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نیاز باتری اینورتر به آب / اینورتر ها روی واکنش‌ های شیمیایی کار می ‌کنند تا DC را به جریان AC تبدیل کرده و دستگاه‌ های شما را تغذیه کنند. اما همانطور که در واکنش های شیمیایی اتفاق می افتد، آنها به ندرت با حداکثر ظرفیت بدون هیچ مشکلی کار می کنند. اسید در واکنش های شیمیایی استفاده می شود و با غلیظ شدن در طول زمان سرعت آن کاهش می یابد. این به دلیل کمبود آب در داخل محفظه باتری برای ایجاد تعادل بهینه بین اسید و آب اتفاق می افتد.

کاهش نرخ، سطوح خروجی سطح اینورتر را نیز کاهش می دهد. اسید مورد استفاده در اینورتر ها معمولاً اسید سولفوریک رقیق شده است. برای اطمینان از اینکه اسید سولفوریک به اندازه کافی رقیق شده و با گذشت زمان کارایی خود را از دست نمی دهد، باید سطح آب را در اینورتر همیشه بالا نگه دارید. با این حال، هر آبی نباید به اینورتر ریخته شود. توصیه می شود برای باتری اینورتر فقط از آب مقطر استفاده کنید. برای دانستن آن ادامه مقاله را مطالعه کنید.

آب مقطر چیست؟

آب مقطر چیزی جز خالص ترین شکل آب نیست. آنقدر خالص است که حتی حاوی یون هایی مانند آب معمولی نیست. با توجه به این ماهیت، آب مقطر کاربردهای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به پر کردن باتری اینورتر، باتری خودرو، کاربرد در پزشکی و غیره اشاره کرد.

چرا از آب مقطر برای باتری های اینورتر استفاده کنیم؟

آب معمولی در خود یون دارد. اگر از آب آشامیدنی معمولی برای باتری ‌های خود استفاده می ‌کنید، یون‌ ها الکترودها را مسدود می‌کنند، لایه‌ای تشکیل می‌ دهند و واکنش‌ های شیمیایی تولید کننده جریان را مهار می‌ کنند. اگر آب حاوی ترکیبات آلی یا ذرات گرد و غبار باشد، واکنش‌ های شیمیایی که در باتری ‌ها انرژی تولید می ‌کنند، با مشکل مواجه می‌ شوند.

این مطلب را از دست ندهید   چه اتفاقی می افتد اگر باتری اسید سرب از آب خارج شود؟

آب مقطر عاری از این یون ها است و از این رو هیچ مشکلی برای الکترودها ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که در مورد آب باتری اینورتر، فقط استفاده از آب مقطر پیشنهاد می شود. عملکرد نرم باتری ها را تضمین می کند.

نیاز باتری اینورتر به آب

از کجا می توانم آب مقطر برای باتری نزدیک خود پیدا کنم؟

اگرچه می‌توانید آب مقطر را در خانه درست کنید، اما می‌تواند فرآیندی جامع باشد و شاید بهتر باشد به نزدیک‌ترین سوپرمارکت بروید و یک گالن آب مقطر بخرید.

چه زمانی آب را در اینورتر قرار دهیم و چقدر کافی است؟

یک نشانگر برای سطح پرکننده آب باتری اینورتر در هر باتری وجود دارد. اگر نشانگر روی علامت “سبز” باشد، آب کافی در اینورتر دارید و کاملاً پر شده است. اگر در علامت “قرمز” باشد، آب کمتر از سطح توصیه شده است و نیاز به پر کردن است.

همیشه مطمئن شوید که سطح زیر علامت سبز و بالای علامت قرمز باشد. اگر پایین تر از قرمز باشد، اسید بیش از حد متمرکز است و اینورتر نمی تواند در بالاترین سطح خود عمل کند. اگر سطح آب بالاتر از سطح سبز باشد، اسید بیش از حد رقیق شده است و می تواند عملکرد آن را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

مراحل پر کردن آب مقطر در باتری اینورتر

با کمک تصویر بالا و مراحل ذکر شده در زیر، به سرعت یاد خواهید گرفت که آب مقطر را در باتری اینورتر خود پر کنید.

مرحله 1: سطح آب مقطر در باتری را با کمک نشانگرهای سطح آب بررسی کنید. این نشانگرهای سطح آب میزان آب مقطر موجود در باتری اینورتر را مشخص می کنند. در حالی که سطح پایین دارای یک علامت قرمز است، سطح بالایی دارای یک علامت سبز است.

این مطلب را از دست ندهید   انواع مختلف اینورترهای خورشیدی

مرحله 2: اگر سطح آب پایین است، همانطور که با علامت قرمز نشان داده شده است، زمان پر کردن آب است. اما، قبل از شروع، مطمئن شوید که اینورتر و کلید سوکت برق را خاموش کرده اید. شما هیچ بدبختی نمی خواهید.

مرحله 3: سپس با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، دریچه‌های هواکش را بردارید.

مرحله 4: هنگامی که دریچه هواکش را جدا کردید، یک قیف را در سوراخ قرار دهید (می‌توانید با استفاده از نیمه بالایی یک بطری حیوان خانگی، یک قیف جابجایی مدل‌سازی کنید) و به آرامی آب مقطر را داخل محفظه بریزید.

مرحله 5: این روند را برای همه اتاق ها ادامه دهید. می توانید سطح آب پر شده را با قرار دادن دریچه پلاس در سوراخ اندازه گیری کنید و آن را پر کنید تا به علامت سبز رنگ برسد.

مرحله 6: پس از انجام این کار، دوشاخه هواکش را به عقب برگردانید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا محفظه بسته شود. این روند را به همین ترتیب برای تمام اتاق ها تکرار کنید.

مرحله 7: در نهایت باتری، دریچه های هواکش و نشانگرهای سطح آب را با یک پارچه  تمیز یا پاک کنید.

پس از اتمام پر کردن آب مقطر در باتری، می توانید برق را دوباره روشن کنید.

آب مقطر برای باتری اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =