نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کار نکردن اینورتر/ اینورتر ثابت می کند که یک وسیله بسیار مهم و مفید برای خانه ها و ادارات است. کاری که انجام می دهد این است که جریان الکتریکی و برق را در هنگام قطع برق برای ما فراهم می کند تا فعالیت های روزمره ما با مشکل مواجه نشوند. با این حال مواردی وجود دارد که اینورتر کار نمی کند یا به طور غیر منتظره از کار می افتد. در چنین شرایطی، ما هیچ خروجی برقی دریافت نخواهیم کرد و در نتیجه ممکن است با مشکل مواجه شویم. به همین دلیل دانستن علت کار نکردن باتری اینورتر برای خانه و همچنین راه حل مناسب ضروری است. در زیر لیستی از دلایل کار نکردن اینورتر آورده شده است.

سوئیچ برق معیوب

یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن یا روشن نشدن اینورتر معیوب بودن کلید برق است.

برای این کار، ممکن است لازم باشد اینورتر را از منبع تغذیه جدا کرده و دستگاه دیگری را به آن وصل کنید. دستگاه را روشن کنید و ببینید کار می کند یا خیر. اگر نه، پس کلید برق شما معیوب است. در این صورت ممکن است لازم باشد کلید برق را توسط یک متخصص تعویض کنید. اگر دستگاه روشن شود، به این معنی است که مشکل از خود اینورتر است.

دلایل کار نکردن اینورتر

اینورتر قطع شده

یکی دیگر از دلایل کار نکردن اینورتر می تواند خاموش شدن باشد.

برای حل این مشکل، ممکن است لازم باشد دکمه تنظیم مجدد سفر که روی خود اینورتر داده شده است را فشار دهید. این به تنظیم مجدد و در نتیجه روشن کردن آن کمک می کند. ببینید آیا این کار می کند و اگر نه، ممکن است اینورتر شما با مشکل دیگری روبرو باشد.

این مطلب را از دست ندهید   چهار عامل اصلی خرابی اینورتر

باتری وصل نیست

آیا بررسی کرده اید که باتری شما به اینورتر متصل است یا خیر؟ زیرا یکی از دلایل رایج دیگر کار نکردن اینورتر، وصل نبودن باتری است.

اگر نه، پس بررسی کنید و ببینید آیا وجود دارد یا خیر. اگر وصل نیست، باتری را وصل کنید و سپس دوباره اینورتر را روشن کنید.

پایانه های باتری زنگ زده یا خورده شده اند

یکی دیگر از رایج ترین دلایل کار نکردن اینورتر، زنگ زدگی یا خوردگی پایانه های باتری است.

برای این، ممکن است لازم باشد پایانه ها را بررسی کنید. در صورت خوردگی، سعی کنید آنها را با یک پارچه خشک پاک کنید. آنها را دوباره برگردانید و سعی کنید دستگاه را روشن کنید. اگر کار کرد، پس مشکل حل شده است و اگر نه، پس باید مشکل دیگری را بررسی کنید.

 باتری ضعیف یا معیوب است

اگر اینورتر شما پس از امتحان تمام راه‌حل‌های فوق هنوز کار نمی‌کند، علت احتمالی آن می‌تواند باتری ضعیف یا معیوب باشد.

اگر باتری ضعیف است، یکی از دلایل آن می تواند قدیمی شدن آن باشد و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اما اگر قدیمی نیست، ممکن است لازم باشد آن را شارژ کنید. در صورت معیوب بودن باتری، ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد.

 باتری خالی است

یکی دیگر از دلایل کار نکردن اینورتر می تواند خالی بودن باتری باشد.

اگر باتری خالی است، ممکن است لازم باشد آن را برای چند ساعت شارژ کنید و آن را دوباره به کار ببرید.

اکنون که متداول ترین دلایل کار نکردن اینورتر را می دانید، می توانید به راحتی مشکل را حل کنید و اینورتر خود را دوباره کار کند. در صورتی که راه حل های فوق مشکل شما را برطرف نکرد حتما از متخصص کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   علت وجود صدای مداوم اینورتر

آب مقطر برای باتری اینورتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =