نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی اینورتر/ عیب های رایج اینورترها چیست؟ چگونه مشکلات سنگین و سبک را تشخیص دهیم؟ بیایید نگاهی به علل خرابی اینورتر و روش برطرف کردن آن، بیاندازیم.

 چگونه بین شکست سنگین و شکست سبک تشخیص دهیم؟

در صورت بروز خطاهای جزئی، سیستم یک سیگنال هشدار صادر می کند و نشانگر خطا چشمک می زند. هنگامی که یک خطای جدی رخ می دهد، سیستم یک علامت خطا صادر می کند و نشانگر خطا همیشه روشن است.

همزمان دستور قطع ولتاژ بالا و ممنوع شدن بسته شدن داده می شود و اطلاعات خطا و فرمان قطع فشار قوی برای حافظه پردازش می شود.

حالت خطای سنگین حذف نشده است و نشان عیب و فرمان شکست ولتاژ بالا همچنان معتبر است.

 ایرادات جزئی چیست؟

ایرادات جزئی عبارتند از: هشدار دمای بیش از حد ترانسفورماتور، هشدار دمای بیش از حد کابین، باز شدن درب کابینت، بای پس واحد، سیستم خطاهای جزئی را به خاطر نمی سپارد، فقط نشانگر خطا است و پس از ناپدید شدن عیب، آلارم به طور خودکار برطرف می شود.

اگر در حین کار اینورتر هشدار خطای جزئی رخ دهد، سیستم متوقف نخواهد شد. هشدار خطای جزئی هنگام خاموش شدن رخ می دهد و اینورتر می تواند به کار خود ادامه دهد.

عیب یابی اینورتر

 خطاهای سنگین چیست؟

هنگامی که خطاهای زیر در سیستم رخ می دهد، با توجه به خطاهای اصلی برخورد می شود و نوع خطای اصلی در گوشه سمت چپ بالای مانیتور نمایش داده می شود.

به عنوان مثال، خطاهای خارجی، گرمای بیش از حد ترانسفورماتور، گرمای بیش از حد دمای کابینت، خطاهای واحد، جریان بیش از حد اینورتر، افت توان ولتاژ بالا، خرابی برد رابط، کنترل کننده ارتباط برقرار نمی کند، برد رابط ارتباط برقرار نمی کند، اضافه بار موتور، خطای پارامتر، کنترل اصلی خرابی برد

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات اینورتر و راه حل های آنها

خرابی های دستگاه شامل خرابی فیوز، گرمای بیش از حد واحد، خرابی درایو، خرابی فیبر و ولتاژ بیش از حد واحد است.

برای خرابی های خارجی، حالت شکستگی ولتاژ بالا (دکمه درب کابینت یا تماس خارجی) باید قبل از ریست شدن سیستم رها شود تا سیستم به حالت عادی برگردد.

پس از وقوع خطاهای سنگین به غیر از خطاهای خارجی، بازنشانی مستقیم سیستم می تواند سیستم را به حالت عادی بازگرداند، اما قبل از روشن کردن مجدد باید علت خطا را پیدا کرد.

پس از وقوع خرابی واحد، تنها در صورتی می توان وضعیت واحد را تشخیص داد که برق ولتاژ بالا دوباره روشن شود.

اگر تجزیه و تحلیل عیب دشوار است و نمی توان تعیین کرد که آیا فشار بالا ثانویه اعمال می شود یا خیر، لطفاً با سازنده مشورت کنید.

توجه: هرگز بدون شناسایی علت خرابی دوبار برق را روشن نکنید، در غیر این صورت ممکن است اینورتر آسیب جدی ببیند!

دمای کابینت خیلی بالا است

هنگامی که دمای نقطه اندازه گیری دمای کابینت واحد بیشتر از 60 ℃ باشد، سیستم خرابی سنگین گرمای بیش از حد دمای کابینت را گزارش می کند. برای اقلام بازرسی به هشدار دمای بیش از حد کابینت مراجعه کنید. کنترلر ارتباط برقرار نمی کند.

مطمئن شوید که کابل ارتباطی برد کنترل مانیتور به برد کنترل اصلی به درستی وصل شده است و از صحت 15+ و 5+ ولت روی برد کنترل مانیتور مطمئن شوید. کنترل پنل اصلی را تعویض کنید. مانیتور را تعویض کنید.

 خرابی برد کنترل اصلی

مانیتور با کنترلر ارتباط برقرار کرده است، مانیتور ایراد را در برد کنترل اصلی تشخیص می دهد، سپس ایراد را در برد کنترل اصلی گزارش می دهد. مانیتور را تعویض کنید. کنترل پنل اصلی را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   5 دلیل اصلی خرابی اینورتر

برد رابط کار نمی کند

مانیتور ارتباطی با برد رابط برقرار نمی کند که هر 5 ثانیه یکبار ریست می شود. اگر مانیتور در 3 دقیقه و 30 ثانیه ارتباط برقرار نکند، به عنوان یک شکست سنگین ارزیابی می شود.

  • بررسی کنید که خطوط ارتباطی عادی و پایانه ها درست باشند.
  • آیا برد I/O به درستی کار می کند، به خصوص ولتاژ کاری.
  • آیا تراشه خارجی برد کنترل اصلی I/O به برق وصل است؟

 خطای پارامتر

اگر پارامتر هنگام تغییر پارامتر به اشتباه تنظیم شود (این خطا ممکن است در طول کنترل بردار همزمان گزارش شود)، خطای خطای پارامتر گزارش می شود. لطفاً دوباره پارامترها را تغییر دهید و دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید.

شکست خارجی

هنگامی که دکمه قطع فشار قوی محلی بسته شود یا محل اتصال ولتاژ بالا بر روی برد رابط بسته باشد، سیستم یک خطای خارجی را گزارش خواهد کرد. بررسی کنید که آیا دکمه شکست ولتاژ بالا فشرده شده است یا خیر. آیا ترمینال شکست ولتاژ بالا کوتاه است یا خیر. آیا رابط کاربری بد است.

از دست دادن برق ولتاژ بالا، سطح بالایی از قدرت ولتاژ بالا ناپدید می شود

معمولاً به دلیل عملکرد طبیعی دروازه ایجاد می شود. اگر قطع برق ولتاژ بالا به طور غیرعادی وجود دارد (ثبت بدون خطا، بدون عملکرد تابلو)، لطفاً مدار باز شدن کابینت سوئیچ برتر را بررسی کنید.

بهترین اینورتر برق 2021

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =