نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اینورترهای خورشیدی چه مدت دوام می آورند؟ (راهنمای 2020)

با وجود بسیاری از تولید کنندگان اینورتر خورشیدی، این روزها دشوار است دقیقاً بگوییم که اینورتر خورشیدی (PV) چه مدت می تواند دوام بیاورد، چه رسد به انتخاب بهترین اینورتر برای نیازهای شما به انرژی خورشیدی. طول عمر بیشتر اینورترهای خورشیدی بسته به نوع، ساخت یا مدل می تواند بسیار کمتر از خود پنل های خورشیدی باشد. اینورترهای خورشیدی همچنین دارای اجزای الکتریکی بیشتری در مقابل صفحات خورشیدی هستند که برای تبدیل انرژی DC به صفحه های خورشیدی به AC نیاز دارند. این اجزا نسبت به سایر قسمتهای کل سیستم PV نسبت به گرما حساسیت بیشتری دارند و باعث می شود آنها حتی بیشتر در معرض خرابی تجهیزات باشند.

طول عمر اینورترهای خورشیدی

طول عمر اینورترهای خورشیدی می تواند متفاوت باشد زیرا طول عمر بیشتر اینورترهای رشته ای از 10 تا 15 سال است در حالی که برخی از میکرو اینورترها و بهینه سازهای DC 20 تا 25 سال عمر می کنند. با این حال، اگر به دنبال اینورترهای PV مبتنی بر باتری خارج از شبکه هستید، می توانید طول عمر بسیار کمتری را از 2 تا 10 سال بسته به تولید کننده انتظار داشته باشید.

در نگاه اول، ممکن است به نظر می رسد مبدل های کوچک باشد، و بهینه سازهای DC به دلیل طول عمرشان، انتخاب های واضحی در انتخاب بهترین اینورتر هستند، اما این نوع اینورترهای خورشیدی فقط در موارد استفاده خاص معنای اقتصادی دارند. به همین دلیل است که اینورترهای رشته ای معمولاً در هنگام نصب خورشیدی در خانه یا مشاغل رایج بوده اند، با این حال برخی از افراد که در مکان های دورتر و بدون برق کار می کنند از اینورترهای مبتنی بر باتری بهره مند می شوند زیرا می توانند انرژی را برای استفاده های بعدی ذخیره کنند.

این مطلب را از دست ندهید   اینورترهای انرژی خورشیدی

یک INVERTER PV چه مدت باید گذشته باشد؟

بسیاری از عوامل مانند گرما، رطوبت و تعمیر و نگهداری منظم می توانند مستقیماً بر طول عمر اینورتر شما و همچنین عملکرد منظومه شمسی تأثیر بگذارند. نیازی به ذکر نیست که سازنده و درجه اجزای الکتریکی ساخته شده از آن است.

اگر به یک نوع اینورتر خورشیدی شبیه اتومبیل نگاه کنید و از خود بپرسید که چه مدت دوام دارد و تقریباً هر کس به شما می گوید، این بستگی به این دارد که مالکان قبلی از آن و سازنده وسیله نقلیه به خوبی مراقبت کرده اند.

همین تئوری را می توان در مورد اینورترهای خورشیدی نیز به کار برد، با این وجود روش هایی وجود دارد که می توانید برای ماندگاری هر سبک از اینورتر ارزیابی کنید. یکی از بهترین راه ها برای این کار این است که بفهمید ضمانت سازنده چه مدت تضمین شده است که بسته به سازنده متفاوت است.

نمونه ضمانت های اینورتر خورشیدی:

نوع اینورتر ضمانت های استاندارد ضمانت تمدید شده
اینورتر رشته ای 5-10 20
اینورتر میکرو 20-25 NA
بهینه سازهای DC 20-25 NA
اینورترهای مرکزی 5-10 20
اینورترهای مبتنی بر باتری 2-5 10

همانطور که مشاهده می کنید ضمانت نامه ها متفاوت است و برخی از تولید کنندگان اینورتر حتی ضمانت نامه های طولانی مدت را ارائه می دهند. برای اینکه بدانید چه ضمانتی در مورد هر مدل اعمال می شود بهترین کار برای جستجوی مشخصات مشخصات تولید کننده برای جزئیات بیشتر است. با وجود ضمانت های سازندگان، طول عمر دقیق اینورتر خورشیدی را به ما نمی دهند، اما این می تواند به ما بگویید که سازنده عمر قابل قبول یک مدل خاص را می داند.

این مطلب را از دست ندهید   انواع مختلف اینورترهای خورشیدی

با این حال، در صنعت خورشیدی به طور گسترده ای شناخته شده است که اینورترهای رشته ای به طور معمول می توانند از 10 تا 15 سال و تا 20 سال در برخی موارد نادر با بررسی های مناسب تعمیر و نگهداری داشته باشند. علاوه بر این، اینورترهای مبتنی بر باتری به دلیل قابلیت ذخیره سازی باتری که باعث بارگذاری بیشتر تجهیزات می شوند، می توانند طول عمر کمتری را مجبور به 24 ساعته کار کنند. وقتی صحبت از DC Optimizers و Microinverters می شود، همه حداقل 20 تا 25 سال مشکوک هستند اما هیچ کس مطمئن نیست زیرا آنها مدت زیادی برای گفتن در صنعت خورشیدی نبوده اند.

چیزی که ما به طور قطع می دانیم گرمای بیش از حد می تواند باعث خرابی زودرس اینورتر PV شود و حتی منجر به مشکلات عملکرد سیستم شود. هنگام انتخاب محل نصب اینورتر، اطمینان حاصل کنید که هر کسی که سیستم PV را نصب می کند، از برخی دستورالعمل های مناسب پیروی می کند.

دستورالعمل های نصب اینورتر خورشیدی

  • برای محل نصب یک مکان خشک و خنک با هوای تازه در گردش زیاد انتخاب کنید.
  • از نصب در مناطقی که دارای تابش مستقیم نور خورشید هستند خودداری کنید، اگرچه اینورترهای خاص در فضای باز می توانند در برابر نور مستقیم خورشید بیشتر از سایرین مقاومت کنند.
  • برای نصب چند اینورتر، حتماً فاصله مناسب بین اینورتر را داشته باشید تا گرما از اینورتر به اینورتر منتقل نشود.
  • یک نکته نهایی که باید به خاطر داشته باشید این است که همه در اینورترها معمولاً از صفحات خورشیدی شما دوام نمی آورند. بنابراین، یک قانون اساسی خوب است که حداقل یک بار در طول عمر سیستم های PV شما یک بودجه در نظر بگیرید.
این مطلب را از دست ندهید   2 مشکل رایج اینورتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هجده =